divendres, 11 d’abril del 2008

Jordan




Fa cosa d'un mes, em vaig agenciar un DVD de, per mí, un dels millors esportites del món, el gran MICHAEL JORDAN.


Per fi aquesta setmana he tingut un resquici per poder gaudir d'aquesta joia.


Primer de tot reconèixer que és una peça de marketing feta per els amos del marketing.


Segon, la marca. No hi ha dubtes, tenen una de le millors marques del món, i la millor en el bàsquet.


I tercer, jo era en aquell moment el client més receptiu de la galàxia.


El video comença amb unes imatges barrejades amb música, imatges molt cuidades i triades. Michael mirant al terra, suant, i caient-li les gotes per la cara. Michael amb aquell gest tant característic seu, treient la llengua mentre entra a canasta, i davant la cara del defensor pensant, "aviam quina virgueria em farà aquest tio". I tantes d'altres.


Després comença un "speech" d'una veu en off, que diu que s'ha consultat a no sé quants experts quines qualitats hauria de tenir el jugador de bàsquet perfecte. I clar, totes les té ell, el sr. Jordan.
Mentre van barrejant comentaris de jugadors i entrenadors destacats de la NBA, Grant Hill, Phil Jackson, Jerry West, i entre ells m'encanta el comentari de, segurament, l'altre millor jugador de tots els temps, Magic Johnson. Diu, Larry Bird i jo erem el deus de la pista, feiem coses que no feia ningú, però Michael era el deu del cel, ningú ha volat mai com ell. En aquest moment de climax surten vàries imatges més del gran Michael volant, a aro passat, matant des de la línea de tirs lliures, i alguna més del repertori del grandiós esportista.


Després d'aquesta espectacular i llarguíssima presentació, comença a fer un repàs de la seva vida, pares, germans, veïns, amics, ..., parlen d'ell.
Després comença l'història, la que hauríen de fer llegir a moltes universitats i màsters quan es parla de lideratge. Ell va ser el gran líder, el que en un punt de la seva carrera es va adonar que per ser millor ell, primer havia de fer ser millor al seu equip. I dit i fet, es veu l'evolució d'ell i del seu equip, ell explica que feia, i com ho feia. Es impresionant veure el gran pas endavant que dona l'equip. Això posiciona a l'equip a les finals de conferència. Però aquí es troben amb els grans Bad Boys, esl Detroit Pistons de Thomas i Laimbeer, i del grandiós personatge que després seria company de Jordan al Bulls, Dennis Rodman.

I perden les finals de conferència dos anys seguits.

En aquest punt surt Isahia Thomas, un altre dels grans (com a jugador, perqué està vist quer com a manager no funciona) i explica que en el seu tercer enfrontament, la cara de Michael quan surt al camp fa por i ho expresa així: els ulls de Michael brillen, i la seva mirada diu que jo guanyaré aquest partit, i el que es posi davant l'arrollaré. I tornen a sortir imatges del gradiós Jordan i el seu equip arrassant la pista. Els pèls de punxa.
I així continua tot el DVD.
Es recomanable qualsevol imatge, o video d'aquest grandiós jugador, val la pena veure els nivells d'exigènica i de disciplina que té el paio aquest. Vaig gaudir com feia temps que no ho feia veient l'esport que més m'agrada. A més vaig compartir emocions amb la meva filla de 18 mesos, i em mirava com si jo fos un ET, no entenia perqué m'emocionava tant, i feia aquells gestos.

Es el més gran, únic i impresionant.


Es MICHAEL JORDAN.

1 comentari:

Marc Gil ha dit...

Michael Jordan és l'únic esportista que he admirat incondicionalment durant. És un esportista amb una àurea que no he vist en ningú més. No només era la qualitat, també el carisma.

Je, si el compares amb el suposat "millor jugador" de futbol, el Ronaldinho, et venen ganes de dir-li al futbolista que es miri una mica el vídeo i que, com a mínim, s'esforci per assemblar-se una mica al GRAN JORDAN.

(Magic Johnson el deixaré en segon lloc)